„Empatyka™ Teens – dorastaj w zgodzie ze sobą.”
Poznaj Autorską Metodę

Czym jest Empatyka™?
Empatyka™ to autorska, holistyczna metoda pracy z emocjami, energią i świadomością – oparta na empatii i uważnym towarzyszeniu.
Jej celem jest wzmacnianie emocjonalnej dojrzałości i zdrowego kontaktu ze sobą.
Metoda prowadzi przez trzy etapy:
Empatia – słucham siebie
Dziecko uczy się rozpoznawać emocje i sygnały z ciała.
Odkrywa, że każda emocja ma sens i może być wsparciem, a nie zagrożeniem.Świadomość – rozumiem, co się dzieje
Uczy się nazywać to, co czuje, i zauważać, jakie sytuacje lub relacje wywołują napięcie.
Poznaje swoje granice i potrzeby.Integracja – jestem sobą
Dziecko odzyskuje zaufanie do siebie.
Zyskuje poczucie, że może być sobą – w relacjach, w szkole, w domu.
Czuje spokój i wewnętrzną równowagę.
Empatyka™ Teens jest autorską metodą pracy z młodzieżą i szczególnie wspiera:
nastolatków wrażliwych, emocjonalnych lub empatycznych,
młodzież, która ma trudność z wyrażaniem emocji,
nastolatków zmagających się z lękiem, nadpobudliwością, napięciem emocjonalnym lub wycofaniem,
młodych, którzy szukają równowagi między światem zewnętrznym, a wewnętrznym.
Jakie są korzyści Empatyki™?
Sprawdź co Twoje dziecko może zyskać!
🌿Spokój i równowaga
Twoje dziecko przestaje reagować z napięcia. Zamiast wybuchów, zamknięcia czy płaczu – pojawia się więcej oddechu, zrozumienia i spokoju.
Zaczyna radzić sobie z emocjami, presją i stresem w sposób, który daje ulgę, a nie poczucie winy.
💛 Pewność siebie i zaufanie do siebie
Empatyka™ uczy, że emocje nie są słabością – są kompasem.
Dziecko (lub dorosły) odzyskuje zaufanie do własnych uczuć i decyzji, zaczyna wierzyć, że może być sobą – bez udawania, bez maski.
🌸 Zrozumienie siebie – emocji, ciała i potrzeb
Uczy rozpoznawać to, co dzieje się w środku: skąd bierze się złość, smutek, lęk czy nadwrażliwość.
Pomaga nauczyć się słuchać sygnałów ciała i emocji, zanim staną się zbyt silne.
To świadomość, która daje spokój i klarowność.
🌈 Odwaga, by być sobą
Empatyka™ wzmacnia poczucie wartości i autentyczności.
Dziecko zaczyna mówić o swoich emocjach i potrzebach bez wstydu, a dorosły uczy się żyć w zgodzie z tym, kim naprawdę jest.
🌺 Lepsze relacje
Kiedy zaczynasz rozumieć siebie – łatwiej rozumiesz innych.
Empatyka™ pomaga budować cieplejsze, spokojniejsze relacje – z rodzicami, rówieśnikami, partnerem czy samym sobą.
Bo empatia do siebie staje się empatią do świata.
🌞 Radość i lekkość życia
Kiedy emocje przestają krzyczeć, pojawia się przestrzeń na radość.
Empatyka™ pomaga odzyskać naturalną lekkość, ciekawość i wewnętrzny blask, który często ginie pod presją codzienności.
Jak wygląda praca:
Rodzicu / Opiekunie
Probelmy emocjonalne naszych dzieci nie maleją, a wręcz przeciwnie wzrastają z każdym rokiem. Brak fachowego i holistycznego zaopiekowania nie pomaga.
Tabela zawiera najczęstsze udokumentowane diagnozy dot. zdrowia psychicznego polskich dzieci w wieku 11-18lat.
Nawet przy ostrożnych szacunkach, co 5. dziecko w Polsce potrzebuje wsparcia emocjonalnego lub psychologicznego.
Objawy stresu, napięcia i problemów z emocjami są znacznie częstsze niż oficjalne diagnozy.
Metody takie jak Empatyka™ mogą wypełnić lukę między terapią a profilaktyką — ucząc dzieci i młodzież świadomości emocji, autoregulacji i wewnętrznej równowagi.
| Wskaźnik (11-18lat) | Szacunkowa wartość |
|---|---|
| Młodzież z trudnościami emocjonalnymi / psychicznymi | 15–20% |
| Objawy depresyjne / nastrojowe | 20–25% |
| Lęki i napięcia emocjonalne | 20–30% |
| ADHD | 5–8% |
| Spektrum autyzmu (ASD, w tym Asperger) | 1–2% |
| Zaburzenia zachowania / impulsywność | 10–15% |
| Myśli samobójcze | ok. 10% |
| Problemy psychosomatyczne | 30–35% |
| Poczucie samotności | 35–40% |
Raport: Stan zdrowia emocjonalnego młodzieży 11–18 lat w Polsce (2021–2024)
| Obszar / Problem emocjonalny | Szacowany odsetek młodzieży (11–18 lat) | Opis i znaczenie zjawiska | Źródła danych (2021–2024) |
|---|---|---|---|
| Trudności emocjonalne / zaburzenia psychiczne ogółem | 15–20% | Około 1 na 5 nastolatków doświadcza zaburzenia emocjonalnego lub psychicznego (lęk, depresja, zaburzenia zachowania, ADHD). | UNICEF, WHO, FDDS, NIK |
| Objawy depresyjne (bez diagnozy) | 20–25% | Znaczna część młodzieży zgłasza obniżony nastrój, brak energii, trudności w motywacji, poczucie samotności. | UNICEF, WHO, raporty młodzieżowe 2023–2024 |
| Zdiagnozowana depresja | 4–6% | Wzrost liczby nastolatków z rozpoznaną depresją; objawy nasiliły się po pandemii (2020+). | NFZ, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, UNICEF |
| Zaburzenia lękowe (stany napięcia, ataki paniki, nadwrażliwość emocjonalna) | 20–30% | Najczęstsze zaburzenia wśród młodzieży. Objawy: lęk, napięcie, trudność w koncentracji, problemy ze snem. | FDDS 2022, WHO, UNICEF |
| ADHD (zespół nadpobudliwości z deficytem uwagi) | 5–8% | Wpływa na emocje, impulsywność, relacje i poczucie własnej skuteczności; często współwystępuje z zaburzeniami lękowymi. | Polskie badania 2023–2024 |
| Zespół Aspergera / spektrum autyzmu (ASD) | 1–2% | Wzrost liczby diagnoz; trudności w kontaktach społecznych i regulacji emocji, wysoka wrażliwość sensoryczna. | CDC, polskie publikacje 2022–2024 |
| Zaburzenia zachowania i emocji (impulsywność, autoagresja, konflikty, uzależnienia cyfrowe) | 10–15% | Często reakcja na stres, brak poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego lub przeciążenie bodźcami. | FDDS, NIK 2023 |
| Myśli samobójcze / próby samobójcze | ~10% zgłasza myśli samobójcze, 2–3% podejmowało próby | Zjawisko alarmujące – silnie związane z depresją, lękiem i samotnością. | Komenda Główna Policji 2023, UNICEF |
| Problemy psychosomatyczne (bezsenność, bóle głowy, napięcie, zmęczenie) | 30–35% | Objawy przeciążenia emocjonalnego i stresu; często pierwsze sygnały obniżonego dobrostanu psychicznego. | Badania krajowe 2023 |
| Poczucie samotności / izolacji emocjonalnej | 35–40% | Młodzież coraz częściej deklaruje brak osoby, z którą może szczerze porozmawiać. | UNICEF 2022, HBSC 2023 |
Empatyka™ Teens (11+)
Wybierz długość spotkania i zamów konsultacje z Empatyki™